X مساعد الباحث

مكتبة القلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

المؤلف احمد سیاد - مولوی احمد میرین

المؤلف : احمد سیاد - مولوی احمد میرین

عدد كتب المؤلف بالموقع: 1

دکتراحمد سیاد بلوچی معروف به مولوی احمد میرین رحمه الله - بلوچستان چابهار

ایشان در سال 1324هـ.ش در روستای گنجک کاروان از توابع شهرستان چابهار بلوچستان چشم به جهان گشود .

بعد از اتمام دوره مولوی گری در پاکستان برای ادامه تحصیل راهی مدینه منوره می شود و مدرک دکترا در اولین دوره فارغ التحصیلی دکترا در رشته حدیث در دانشگاه اسلامی مدینه منوره را با معدل ممتاز اخذ می نماید و بعنوان دانشجوی نمونه نشان شرف این دانشگاه را نیز دریافت میکند. دانشگاه مدینه و دیگر دانشگاههای سعودی به دکتر پیشنهاد تدریس میدهند اما وی خدمت در روستای دورافتاده خویش را برمیگزیند و به دیار بی آب و علف خویش با دلی سرسبز و مملو از علم و ایمان باز میگردد .

دکتر احمد بعد از رجوع از مدینه منوره در زادگاه خویش روستای کاروان مدرسه دینی دارالسنه را بنا می کند و مشغول بتدریس می شود و حدوداً صد طلبه در مدرسه وی مشغول  به تحصیل می شوند.

اما ظالمان و طاغوتیان تحمل اینرا ندارند که حقیقت کتاب و سنت و توحید راستین به مردم برسد و لو اینکه در این بیابان بی آب و علف. بالاخره ایشان را دستگیر می کنند و به زندان تهران می برند و حدود پنج سال و نه ماه در زندان اوین می ماند و در این فتره کتاب 150 جلدی بحار الظلمات (بحار الانوار) باقر مجلسی را بررسی و مطالعه می کند. ایشان بعد از تحقیق این کتاب فرمودند که 13 حدیث صحیح را در داخل این کتاب دیدم و آنهم از اهل سنت دزدیده بودند.

بعد از رهایی از زندان در سال 1374هـ.ش  ایشان سفری چند روزه به امارات داشتند. پس از بازگشت از امارات در فرودگاه بندر عباس بوسیله اداره اطلاعات دستگیر شد،  پس از گذشت چند روز که خانواده و بستگان شیخ هیچگونه خبری از وی نمی یابند بالاخره جنازه مبارکش را در میدانی در شهر میناب بندرعباس پیدا می کنند. تا شاهدی دیگر از تطبیق وحدت اسلامی باشد که رژیم فرقه گرای آخوندی،  بدروغ مردم جهان را بدان فریفته است.

ملت مظلوم اهل سنت در میان هزاران غم و اندوه جنازه را به دیارش می برند و غم و اندوه فراوانی مردم را در برمیگیرد.

لازم به ذکر است که پایان نامه فوق لیسانس(کارشناسی) شهید سیاد، در مورد فضایل امیر المومنین علی رضي الله عنه بوده است.

همچنین در مراسم تشیع جنازه ایشان توسط حکومت درگیری ایجاد می شود و منجر به شهادت رسیدن سه تن از بلوچ های اهل سنت می گردد.